"Mândria merge înaintea pieirii şi trufia merge înaintea căderii."
Acest blog conține link-uri de afiliere (profitshare, 2performant, iHerb etc).

sâmbătă, 25 iulie 2015

Călător prin Budapesta

Precum ați putut observa în ultimul timp iar am tras chiulul de pe blog și din câte se pare vara aceasta va sta sub semnul călătoriilor, astfel încât nici în luna august nu voi fi prea prezentă pe aici. Partea bună, legată strict de blog, este că voi reveni cu multe poze, deci material consistent pentru postările viitoare. Sau cel puțin asta planific eu, la fața locului se mai schimbă lucrurile...

În iulie am fost câteva zile la Budapesta în calitate de turist. Până acum obiectivul principal al vizitelor mele prin acest oraș, era aeroportul și binecunoscutul Ikea, motiv pentru care nu am avut niciodată timp să privesc Budapesta prin ochii turistului venit să se bucure de frumusețea arhitecturii orașului, de cursul cu adevărat impresionant al Dunării și a celorlalte obiective turistice pe care le posedă această capitală europeană. În continuare am ales să împărtășesc cu voi câteva imagini din scurta mea călătorie.

Așadar, în topul obiectivelor turistice din Budapesta se află Bastionul Pescarilor, aflat pe Dealul Castelului Buda. Castelul deosebit de impresionant, în stil neogotic și neoromantic, care atrage turiștii din toată lumea, am aflat că a fost construit în scop decorativ totuși, între 1895-1902, deși povestea breslei pescarilor care apărau această parte a orașului datează din Evul Mediu.

sursa: google

Un alt obiectiv, unde am zăbovit mai mult de altfel, l-a constituit Hala Pieței Centrale - locul perfect pentru cumpărături cu iz tradițional - piese vestimentare inspirate din costumele tradiționale ungurești, cum ar fi cămășile asemănătoare cu iile noastre, dar mai puțin complex realizate (după ochiul meu neformat), genți din piele deosebit de frumos lucrate, precum și alte obiecte artizanale, dar și condimentele celebre pentru cultura culinară maghiară, cum ar fi paprika.

Deși  nu am apucat să vizitez toate atracțiile turistice din  Budapesta, am plecat acasă cu un plan bine stabilit pentru următoarele vizite, dar și cu cele mai frumoase impresii pe care le-am cules din această călătorie, și anume minunata Dunăre și ale sale sute de expresii pe care le poți culege fie de pe Dealul Castelului Buda, fie de pe cele două maluri, de pe impresionantele poduri ale Budapestei sau chiar de la bordul zecilor de vase care se plimbă nestingherite de dimineața până seara de-a lungul cursului de apă.

Palatul Parlamentului

Seara orașul este foarte animat, iar panorama oferită de podurile atât de impresionat luminate, conferă orașului o perspectivă romantică și modernă în același timp, care cu siguranță nu are cum să rămână fără ecou în sufletul tău. Eu, da, am iubit Budapesta mult mai mult pentru nopțile deosebite pe care ni le-a oferit în scurta noastră călătorie!

Voi ați vizitat Budapesta? Dacă da, cum vi s-a părut?

VintageLook

18 comentarii:

1. Budapesta e primul oras din afara tarii pe care l-am calcat. Dar nu-mi aduc aminte mai nimic pentru ca nu am stat sa vizitez si eram si prea mica :D.
    Pup o frumoasa!

RăspundețiȘtergere
  2. nu am vizitat Budapesta dar cu siguranta mi-ar placea. :) Iti multumim pentru impresii!
    pupici

3. Phenomenal travel post...I hope to visit Budapest some day....
    such a stylish outfit......and you're always so beautiful!
    love the silver bag! charming shirt!

RăspundețiȘtergere
  4. Gorgeous place, must visited soon ;)

5. Nu am fost niciodata, este un oras splendid! Tare inspirata fotografia cu "statuia" care mananca un mar. La inceput am crezut ca asa este realizata o statuie pe urma am vazut ca este cam prea natural personajul...

6. nice
    new post:http://melodyjacob1.blogspot.com/2015/07/amiclubwear-red-heels.html

7. am vizitat-o oarecum acum 3 ani, mi-a placut mult. ultima data am fost in 2013, dar din pacate doar am dormit acolo, n-am vizitat-o din nou si mie mi-a parut rau deoarece mi-a lasat impresia unui oras foarte frumos :).

RăspundețiȘtergere
  8. Chiul, chiul, dar cu folos! Zau ca asta e un motiv intemeiat de a mai lasa blogul in stand by!
    Doua-trei ore am stat la Budapesta, am vizitat-o asa din mers, la pas... fara a intra la vreunul dintre obiectivele turistice (eram in drum spre Viena, la prima noastra iesire din tara!). Frumoasa, curata, civilizata - cu alt aer capitala Ungariei!
    A fost evident ca am iesit pentru prima data din tara - nu am pus la parbrizul masinii bonul de parcare publica, am primit o amenda colosala si, cand am mers sa ne disculpam, sotul meu a inceput cu un hotarat Good evening, desi era ora pranzului! Dar ne-au iertat, au inteles ca suntem nedusi! Once! Au precizat ca a doua oara nu mai gasim ingaduinta! :)

M-am asezat la povesti, observi ca mi-era dor?!
    Pupici si imbratisare, scumpa prietena!
    Ilda
    Lavender Thoughts

RăspundețiȘtergere
  9. e unul din cele mai frumoase orase ale Europei, de fiecare ma intorc cu drag.

10. Prima impresie despre Budapesta nu a fost tocmai buna, insa acum e printre orasele mele favorite. Si eu il prefer seara, pe timp de vara. Vazand pozele tale, te-am invidiat ca nu am fost in locul tau.
    Apropo,arati minunat, draga Simo!

RăspundețiȘtergere
  11. Eu nu am vizitat Budapesta, pare un oras foarte frumos.
    Mi-a placut tinuta ta de vacanta, perfecta pentru hoinarit prin oras. Pozele sunt minunate, mai ales cele de seara/noapte - schimba perspectiva si atmosfera - mai ales ultima - e super.
    O vara frumoasa in continuare si la multe destinatii frumoase!

RăspundețiȘtergere
  12. Imi doresc si eu sa colind vreo cateva zile prin Budapesta. Tot timpul doar am trecut si nu m-am oprit sa admir frumusetile de acolo. Ai vizitat cateva chestii dragute si sa stii ca le-am trecut in agenda!

13. Nu am vizitat niciodata acest oras minunat dar e pe lista mea de ceva vreme!
    E frumos, romantic, cu iz de poveste... :)
    Pupici

RăspundețiȘtergere
  14. Calator prin Budapesta vreau sa fiu si eu, pentru ca mi-a placut cum l-ai descris si recunosc, niciodata nu l-am luat ca pe un posibil oras de vizitat :D

www.descude.com

15. Inca nu am vizitat Budapesta, dar se afla in lista mea cu locuri de vazut :*

RăspundețiȘtergere
  16. Cu un asemenea motiv, te scuzăm fără să stăm pe gânduri pentru absența de pe blog! Abia aștept să aflu pe unde altundeva v-ați mai plimbat! :D
    N-am fost în Budapesta și recunosc cu rușine că era undeva destul de departe pe lista orașelor de vizitat, dar tu m-ai convins să-l pun mult mai sus pe listă! Arată superb!
    Te pup, draga mea!

RăspundețiȘtergere
  17. cate frumusete e acolo! cred ca asa a mai capatat orasul niste clienti! de vizitat, clar!

18. Mi-ar placea macar in trecere sa vad din frumusetea acestei capitale, podurile, arhitectura imi sunt pe plac. Cine stie cand si daca se va intampla, acum un an nu visam sa ajung in Timisoara. :)
    Ma bucur pentru escapada ta.
    pupici

RăspundețiȘtergere

Prin utilizarea acestui formular ești de acord cu stocarea și manipularea datelor tale pe acest site web.

Comentariul tău va fi publicat după moderare. Îți mulțumesc pentru feedback, părerea ta este foarte importantă pentru mine!