"Mândria merge înaintea pieirii şi trufia merge înaintea căderii."
Acest blog conține link-uri de afiliere (profitshare, 2performant, iHerb etc).

duminică, 17 aprilie 2016

Veneția city break| Hoții înaripați din Piața San Marco

Iarna nu e anotimpul meu preferat, de fapt, ca să fiu sinceră, urăsc iarna din tot sufletul, frigul îmi taie orice poftă de a întreprinde ceva, de a mă implica în vreo activitate, practic de a ieși din casă și până și drumurile la serviciu mi se par adevărate corvezi din noiembrie până în februarie. Însă odată cu data de 1 martie registrul se schimbă total, chiar dacă temperaturile scăzute încă se manifestă până spre sfârșitul lunii, tristețea și frustrarea dispar complet, știu că primăvara se instalează încet-încet, iar frigul nu mai are puterea de a mă ține departe de acțiune, de viață.

Ca și anul trecut, am considerat că nimic nu ar fi mai potrivit pentru a celebra venirea primăverii decât o mică excursie în afara țării, iar pentru mine niciun loc pe care l-am vizitat în lumea asta nu se compară cu Italia. Deși încerc să-mi organizez timpul liber (care este foarte limitat) și bugetul (care și el trebuie foarte bine chibzuit) în așa fel încât să vizitez cât mai multe locuri noi și să nu mă repet, Italia nu intră în această categorie. În Italia m-aș reîntoarce de o sută de ori și nu m-aș putea plictisi niciodată. Nu există niciun loc pe acest pământ cu care să rezonez mai mult, unde să mă simt mai acasă decât aici. Am încercat să îmi dau seama de unde provine această familiaritate neobișnuită cu un spațiu geografic în care nu am locuit niciodată, dar nu am reușit să găsesc răspunsul. Până mă voi dumiri ce și cum, încerc pe cât posibil să fac astfel încât să nu treacă niciun an în care să nu organizez o mică evadare într-unul dintre orașele pline de istorie și artă ale Italiei.

Pentru acest sfârșit de martie am ales Veneția cu gândul la lungi plimbări romantice pe străduțele înguste și pline de farmec ale acestui oraș pe ape. Fiind un Rac organizat am rezervat din timp cazare într-un hotel de 4 stele la un preț ridicol de mic, iar wizzair-ul m-a salvat și acum, ca de fiecare dată, cu ofertele sale de nerefuzat în ceea ce privește biletele de avion. Am avut absolut toate datele necesare pentru a crea și anul acesta un alt album de amintiri frumoase și pentru a mă reîncărca cu bună dispoziție și energie pozitivă.

De această dată nu am plecat de acasă cu gândul de a epuiza toate obiectivele turistice de pe hartă, ci mi-am dorit să mă bucur de farmecul orașului într-un mod relaxat, cu prelungi momente de pauză la terasele din Piața San Marco și plimbări destinse pe podurile absolut superbe care leagă canalele ce compun acest oraș fantastic.

Am avut parte de o vreme minunată cu soare generos și fără ploaia de care îmi era teamă și care mi-a cam încurcat planurile prima dată când am vizitat Veneția, un martie al unui alt an. Cu toate acestea, fiind un oraș situat lângă mare, briza răzbate destul de puternic prin temperaturile de martie, iar călătoriile cu feribotul pe mare te expun unor curenți de aer destul de puternici, motiv pentru care un fular mai gros sau o haină în plus nu strică. Totuși am văzut nenumărați turiști în tricouri și pantaloni scurți, fete îmbrăcate elegant, cu sandale cu tocuri înalte și fustițe scurte. Eu însă nu sunt atât de curajoasă și mi-am luat haine potrivite pentru vremea respectivă :)

Într-una din zile am vizitat Insulele Burano și Murano, recunoscute pentru casele colorate ale pescarilor, respectiv celebra sticlă de Murano.
În Burano am petrecut câteva ore bune, mai mult decât anticipasem anterior. Insulița este extrem de mică și mare lucru nu ai ce să vizitezi, dar farmecul caselor pline de culoare se cucerește și te fascinează. Străduțele sunt puțin mai largi decât în Veneția, casele destul de modeste, dar fiecare dintre ele zugrăvită într-o altă culoare, vie, saturată.

Atâta culoare pur și simplu m-a cucerit, ne-am plimbat minute în șir admirând pur și simplu paleta larga de culori a întregii insule.

Burano număra circa 3000 de locuitori, iar îndeletnicirea principală este pescuitul, dar micuța insculă se mai mândrește și cu altceva și anume dantelăria și broderia pentru care a fost renumită în trecut. În secolul al XVI-lea, în plin apogeu, dantela se realiza manual, un procedeu laborios executat cu măiestrie și migală, însă acum, la fel ca și în cazul celebrelor noastre ii românești, dantela și broderiile de Burano sunt executate automat, iar prețurile sunt destul de mari pentru a pleca din Burano cu o piesă deosebită. Noi le-am admirat, ne-am minunat și am trecut mai departe. :)
În Burano se mănâncă pește proaspăt și fructe de mare la prețuri mult mai bune decât în Veneția, iar cel mai celebru loc în acest sens este Trattoria La Gatto Nero da Ruggero, menționat chiar de Jamie Oliver într-un din celebrele sale emisiuni culinare, după cum am citit pe internet.
Noi nu am mâncat în Burano, am preferat să o facem în Murano, următoarea insulă vizitată, unde am avut parte de o masă absolut delicioasă, cu fructe de mare evident, cum rareori am mâncat în viața mea. Din păcate în euforia momentului nu am notat nici numele restaurantului și nu am făcut nici poze la specialitatea casei - o cratiță uriașă cu spaghete cu fructe de mare, de fapt mai bine spus fructe de mare cu spaghete, pff, salivez și acum când îmi amintesc cât de bine am mâncat acolo.
Murano este renumită pentru atelierele sale de sticlărie, iar magazinele de podoabe și obiecte decorative realizate cu sticlă de Murano sunt situate unul lângă celălalt, fiind aproape imposibil să te decizi ce anume să cumperi mai întâi.

La final m-am gândit să vă povestesc și treaba cu hoțul din Piața San Marco - Veneția. A fost o experiență foarte amuzantă de fapt, mă bufnește râsul chiar și acum când îmi amintesc.
Din Burano am plecat cu o pungă de biscuiți de casă cu fistic, tare buni de altfel, pe care i-am savurat mai apoi prin piața, în fața Bazilicii San Marco. Și pe când mă plimbam eu relaxată, antrenată și verbal și non verbal în povestirea unei întâmplări din copilărie, mâncând biscuiți și gesticulând larg cu mâinile pentru mai multă credibilitate, un infractor precum cel din poza de mai jos, a venit în zbor și mi-a înhățat biscuitele cu fistic din care tocmai mușcasem și îl țineam în mână. M-a operat cu o precizie incredibilă, nu l-am simțit venind, nu m-a rănit în niciun fel, l-a furat planând rapid deasupra mea și s-a ridicat dispărând în câteva secunde din raza mea vizuală. Am crezut că leșin de râs, la fel și turiștii din jurul meu care au observat faza. Și uite așa am fost furată ziua în amiaza mare în Piața San Marco de către un hoț experimentat în fața căruia nu am avut nicio șansa. :)

Per total a fost o experiență foarte frumoasă, așa cum mi-am imaginat de altfel, experiență pe care mi-am plăcea să o repet chiar mâine dacă aș avea posibilitatea. :)
Pentru partea de blog am selectat doar o foarte mică parte dintre pozele pe care le-am făcut și doar câteva dintre impresiile pe care mi le-a creat acest city break. Dacă aveți orice fel de întrebare, căsuța de comentarii vă stă la dispoziție! :)

Pe contul meu de instagram @vintagelooksimona, puteți vedea cele mai frumoase apusuri pe care le-am surprins în Veneția!!

Să fiți iubite, doamnelor!

Mă găsiți și aici:

Instagram: https://instagram.com/vintagelooksimona
Facebook: https://www.facebook.com/Vintagelook-624149420931100/
Google+: https://plus.google.com/+Vintagelooksimonatm

VintageLook

27 de comentarii:

1. magificent photographs! Venetia is such a beautiful town, I hope to visit it some day. You look lovely!

RăspundețiȘtergere
  2. Superbe imagini,scumpel hotul ce a furat punga cu biscuiti!

3. Intradevar It e o tara frumoasa,as locui acolo daca as avea suficienti bani sa nu fiu nevoita sa lucrez, sa o tin tot intr-o vacanta :-)

Răspunsuri
    1. Hehehe, cine nu si-ar dori sa fie viata o continua vacanta!! Din pacate trebuie sa coboram cu picioarele pe pamant... :(

4. Tare faza cu pescarusul. Ma bucur ca te-ai relaxat! Frumoase fotografii! :X

5. Superbe poze, mi-a palcut tare mult Venetia, te pup <3

6. Un articol minunat si un oras spectaculos!

Răspunsuri
    1. Iti multumesc mult, Cecilia, ma bucur nespus ca ti-a placut! :)

Ștergere
  7. Imi doream de mult sa ajung in Venetia, iar acum dorinta este si mai arzatoare. :D

Răspunsuri
    1. Iti doresc mult sa ajungi! Daca iti iei bilete din timp, din iarna pentru primavara, cum am procedat eu, poti sa gasesti cazare si transport foarte, foarte ieftin. Mai mari sunt cheltuielile odata ajunsa acolo :P
      Sa ai bafta de o oferta buna! :)

Ștergere
  8. Superbe poze! Mă bucur să aflu că ai o atracție aparte pentru Italia, eu nu aveam până s-o văd prima oară, dar după ce am fost luna trecută în Roma știu clar că vreau să revin și să văd cât mai mult din țara asta! Chiar Veneția e posibil să fie următoarea destinație în Italia.
    Și eu încerc să mă îndrept la fiecare călătorie către un loc nou, în special către o țară nouă, dar dacă ceva m-a cucerit... de ce să nu văd și alte locuri și să trăiesc și alte experiențe acolo? :D Am oroare doar de a merge iar și iar și iar în același loc, fără excepție - n-aș putea să fac asta, oricât de mult mi-a plăcut un oraș, o insulă etc.

Te pup, fată frumoasă!

Răspunsuri
    1. Ohh, Roma este urmatoarea pe lista mea, de fapt e de cativa ani, dar nu am reusit sa gasesc pana acum nicio oferta prea atractiva. Cu siguranta cel tarziu anul viitor o voi vizita si chiar abia astept :D Am vazut postarea ta si chiar te-am invidiat, imi imaginez ca a fost minunat! :)
      Iti doresc si tie sa ajungi in Venetia cat mai repede, este o destinatie muult mai ieftina decat Roma, de fapt poti gasi oferta sub forma unor adevarate chilipiluri. :)
      Te pup si eu, draga mea!

Ștergere
    2. Noi am găsit oferte foarte bune, biletele de avion au fost doar 105 euro pentru două persoane, dus-întors, le-am luat la Rynair. Nici la cazare n-am plătit foarte mult - n-am stat în centru, dar eram destul de aproape, ajungeam rapid cu autobuzul.
      Chiar a fost minunat, îmi doresc să mai revin peste câțiva ani acolo, să revăd toate locurile superbe în care deja am fost, dar și pentru a vedea ce n-am apucat acum. Îți doresc și ție să ajungi cât mai curând!

Anul ăsta nu cred că mai ajungem în Italia, vrem să mai vedem câteva țări noi, dar e foarte posibil ca anul viitor să mergem în Veneția, am văzut că e o destinație chiar foarte ieftină... și totuși are atâtea de oferit!

Ștergere
  9. Am simtit o pofta teribila de a povesti datorata bucuriei pe care ti-a daruit-o experienta acestei iesiri! Fireste, mi-ai deschis apetitul pentru a vizita aceaara zona a Italiei...
    Ma bucur mult ca ti-a placut in asa masura si ca a fost benefic pentru starea de spirit!
    Scumpa Simo, la cat mai multe calatorii memorabile! Apropos, faza cu pescarusul a fost redata in asa fel incat am putut sa o vizualizez ca pe o scena dintr-un film...
    Calda imbratisare, buna prietena! :)
    Ilda
    Lavender Thoughts

Răspunsuri
    1. Ilda, prietena draga, iti multumesc mult pentru vizita, este intotdeauna o placere sa te am in preajma :)
      Intr-adevar, daca ceva imi poate schimba total starea de spirit, aceea este Italia. Venetia este minunata, iti doresc sa ajungi sa o vizitezi, macar o data in viata trebuie sa ajungi acolo :)
      Calde imbratisari si de la mine!! :)

Ștergere
  10. Foarte frumoase pozele, ma bucur ca te-ai distrat si ai prins vreme buna! Te pup!

Răspunsuri
    1. Iti multumesc mult, draga mea, am avut parte de o experienta minunata, intr-adevar! Te puuup si eu!! :)

Ștergere
  11. Am incercat si eu spre sfarsitul anului trecut sa vad cam ce oferte as putea prinde, nu am avu noroc de preturi bune, nu am mai insistat, insa imi doresc sa ajung aici cu Laurentiu. Prima data in Venetia, mi s-a parut de vis, pret de cateva ore.
    Simo, eu de obicei imi pastrez bonul pentru a tine minte ce si unde am mancat. Mi-a placut escapada ta!
    pupici

Răspunsuri
    1. Eu in iarna am facut rezervarile si am avut parte de preturi foarte, foarte bune, stiam ca e cea mai buna perioada pentru a prinde super oferte la cazare. Sper sa ajungi cat mai repede, cu siguranta iti va placea la maxim, nu are cum, chiar e de vis asa cum ti s-a parut pret de cateva ore :)

Merci pentru pontul cu bonul fiscal, nu m-as fi gandit dar e cea mai buna forma de a-ti tine ”amintirile” in siguranta! :D
      Pup si eu!

Ștergere
  12. Am o prietena care a fost prin martie la Venetia si mi-a povestit exact aceleasi lucruri, inclusiv despre Burano si Murano, parca am revazut imaginile descrise de ea. Imi inchipui cat de frumoasa poate fi Venetia.

Răspunsuri
    1. Intr-adevar totul este special, iti doresc din suflet sa ajungi si tu cat mai repede si sa te bucuri de propria experienta, chiar merita! :)

Ștergere
  13. Ce frumos! Si eu am fost pentru prima oara in Italia in martie anul acesta, mai exact in Roma si m-am indragostit de Italia. Am gasit o oferta foarte buna pe vola. Nu vreau sa le fac reclama, dar daca ii urmaresti, uneori chiar gasesti preturi foarte bune. Noi am fost cu Vola in luna de miere, anul trecut pe Coasta de Azur la un pret foarte bun, ne-am cazat in Nisa, dar am vizitat si Monte Carlo si Cannes. In iulie vom merge in Malta, iar oferta am gasit-o tot pe vola, chiar daca am urmarit si alte agentii, sau separat booking si wizzair, tot la ei am gasit preturile cele mai bune.
    Daca ai timp, te invit si la mine pe blog sa vezi postarea despre Roma:

Pupici!

Răspunsuri
    1. Hihi, tu ai fost in martie in Roma si eu in Venetia! :D Imi doresc si eu enrom sa vad Roma, sper sa reusesc anul acesta. Eu nu am reusit sa gasesc la nicio agentie o oferta mai avantajoasa decat booking+wizzair, dar o sa urmaresc Vola cu mai multa atentie, imi multumesc mult pentru pont.
      Ma gandesc cat de fain va fi concediul tau de anul acesta, Malta chiar suna grozav, te invidiez! :P
      Vin si eu in vizita! Pup!

Ștergere

Prin utilizarea acestui formular ești de acord cu stocarea și manipularea datelor tale pe acest site web.

Comentariul tău va fi publicat după moderare. Îți mulțumesc pentru feedback, părerea ta este foarte importantă pentru mine!